70 תלמידים מוכשרים שנבחרו להשתתף במיזם Atlas Juniors (מתוכם 12 תלמידים מוכשרים משדרות) הצטרפו לחברות הסטארט אפ המובילות בישראל ויצרו פרויקטים פורצי דרך בהנחיית הנהלות הסטארטאפים. בשבוע שעבר הציגו נציגי אטלס ג'וניורס את המיזמים עליהם עבדו בפני כ-100 יזמים ואנשי עסקים בכנס יזמות וחדשנות במרכז אפריקה.
אטלס ג'וניורס "Atlas Juniors" – המיזם החינוכי פורץ הדרך המפגיש בין תלמידים מוכשרים ומחוננים לחברות הסטארט-אפ המובילות בישראל, לקח חלק בשבוע שעבר בכנס של שגרירות ישראל ביואנדה, בירת קמרון, בסמינר שהוקדש לטכנולוגיה ולהייטק הישראלי. התלמידים המשתתפים במיזם הציגו את הפרויקטים עליהם עבדו עם צוות המחקר וההנהלה של חברות הסטארטאפ. הפרויקטים שהוצגו בוצעו בחברת ווטרג'ן המתמחה בהפקת מים מהלחות באוויר ובחברת ספייספארמה המבצעת ניסויים ביולוגיים וכימיים בחלל באמצעות מעבדות על צי'פ הנשלטות מכדור הארץ.
מיזם אטלס ג'וניורס "Atlas Juniors" מאפשר ל-70 תלמידים שלוקחים בו חלק לעבור תהליך למידה שנבנה עם בכירי חברות הסטארט אפ בישראל ומתרחש בחברות עצמן. במטרה לפתח את דור העתיד של היזמים וההייטק בישראל. המיזם של פרס אטלס, המרכז למחוננים באשקלון ובשיתוף שלוש ערים: יבנה, שדרות ואשקלון.
החברות המשתתפות במיזם כוללות את Nucleai, MOOVIT, Watergen, ASTERRA, SpacePharma, SOLATO, BeeHero ו BlueWhite-. כולן זוכות ופיינליסטיות של פרס האטלס היוקרתי המוענק מאז 2016 לחברת סטארט אפ שיצרה את הערך המשמעותי ביותר בישראל ובעולם. חברות אלו נבחרו על ידי ועדת שיפוט הכוללת יזמים, משקיעים ונציגי חברות בינלאומיות מהארץ ומהעולם.
נעם טובים, בת 16, נציגת הקבוצה שכללה תשעה תלמידים, מתוכם ארבע תלמידים מיבנה, שניים משדרות ושלושה מאשקלון, הציגה מוצר חדשני שפותח על ידי קבוצת תלמידים מיבנה, שדרות ואשקלון בהובלת מנכ"ל החברה, סטיב אלבז. את המוצר, בקבוק מים רב פעמי בעל יכולת חיטוי עצמי נגד בקטריות פיתוחו התלמידים בסיוע והדרכה של אנשי צוות השיווק ומדעני החברה בראשות סטיב אלבז, מנכ"ל Watergen.
"ההתמודדות שלי עם האתגר של הצגת הפרויקט מול יזמים ממרכז אפריקה הייתה חדשה, מרגשת ולא אשקר, מעט מלחיצה", מספרת נעם טובים על החוויה. "ההתרגשות הייתה בשיאה. נעזרתי באנשים שונים, כמו המשפחה שלי, אלינה ובועז מובילי אטלס ג׳וניורס, סטיב מנכ״ל חברת ״watergen” וגולדי מנהלת השיווק של ״watergen”. הם עזרו לי להציג את הפרויקט בצורה הטובה ביותר ולהציג את עצמי בדרך הנכונה ביותר".
גפן קרני, בן 14, הציג ניסוי חיטוי אותה ערכה הקבוצה בחברת SpacePharma, בניסוי זה נבחנו שיטות חיטוי שונות ושילובן על מנת לאפשר לחברה להבטיח הצלחה גדולה יותר של הניסויים בחלל.
גפן מספר על תרומת המיזם עבורו: "התרומה המשמעותית ביותר בעיני הייתה החשיפה מקרוב לעולם ההייטק. במקרה שלי אנשי החברה הציגו בעיה איתה הם מתמודדים ויחד איתם תיכננו וביצענו ניסוי שתורם באופן ישיר לפעילות של SpacePharma (החברה שהייתי בה). זו התנסות מדהימה, מעניינת ומשמעותית של היחשפות לעולם ההייטק".