חודש לאסון העגורן והסריקות אחר ניר דקל שנעדר מאותו לילה נמשכות באזור חברת החשמל.
בתהליך מקוצר במיוחד, חברת החשמל בחרה את חברת "מר-טר", בליווי חברת ייעוץ בינלאומית, המשלבות יכולות וניסיון מוכחים בביצוע עבודות פינוי העגורן, שברי המזח ופסולת שקרסו למים. לשם כך, הגיעו לארץ מקפריסין 4 כלי שייט ייעודיים לתחילת ביצוע העבודות בשטח.
חודש מאז אסון העגורן: החיפושים אחר ניר דקל נמשכים
צילום יוסי וייס חברת החשמל
תוכנית העבודה תואמה עם משטרת ישראל וקצא"א שמפעילה את הנמל ועקרונותיה הוצגו בפני משפחת דקל.
פעולות הפינוי של העגורן והפסולת במשקל מצטבר של כ-2,500 טון, המבוצעות בים הפתוח בעומק של כ- 30 מטרים ובמרחק של למעלה משני קילומטרים מהחוף – מורכבות כשלעצמן והן כוללות, בין היתר, חיזוק יציבות המזח והעגורן שנותר, חיתוך תת-ימי של קורות בטון, מתכת ופלדה, צלילות ייעודיות לאיתור הנעדר, בכפוף לפעילות בטיחותית מוקפדת לפינוי ההריסות מהמזח ומהים.

בנוסף, חברת החשמל שכרה את שירותי חברת "מגנוס", המתמחה באיתור וחילוץ נעדרים באתרים ימיים תחת אילוצים ותנאים מורכבים, אשר תלווה את כלל הפעילות לפינוי ההריסות, בדגש על תרחישים שונים שיסייעו במאמצים לאיתור הנעדר.
במקביל, מאז התרחשות האסון, עובדי חברת החשמל יוזמים סריקות רגליים ואוויריות לאורך החופים לאיתור הנעדר, וכך יהיה בהתאם לצורך עד למציאתו.
לטובת הסריקות כאמור, הקימה חברת החשמל חפ"ק ייעודי בחופי אשקלון. מהחברה נמסר כי הם "מקצים את מלוא האמצעים ולא חוסכת במאמצים לאיתור הנעדר מוקדם ככל שניתן".