עיריית שדרות שמה את הגיל הרך במרכז ומקדמת תפיסות חינוכיות טיפוליות מתקדמות בראיית הגיל הרך. המתחם החדש שנבנה בשכונת נאות השקמה, הינו מתחם רב גילאי מהמעון ועד גני ילדים אשר פועל על פי מספר צירי עבודה מרכזיים: רציפות חינוכית מגיל מעון ועד סוף גן חובה; ביסוס חיבור הילדים לטבע ולשדות הבר הקיימים במקום; ביסוס וחיבור לילדי השכונה; חווית למידה במרחבים משותפים במגוון רחב של תחומי דעת שונים.
הילד שנכנס למעון התינוקות שבמתחם, יעבור בתוך אותו מבנה למעון הפעוטות ובגיל שלוש יעבור לגני הילדים אשר נמצאים ממש באותו מתחם, מעבר למרחב הפעילות המשותף. הוא יכיר את צוותי החינוך בגני הילדים, יכיר את מרחבי הגן וימשיך להיות חלק מפעילות המעון.
מתחם החינוך שבו שוהה הילד למשך חמש או שש שנים, יהפוך להיות הבית השני שלו. הוא יחוש בטוח, תיווצר לו ולהוריו קהילה של משפחות צעירות והמענה החינוכי, התפתחותי שיקבל יהיה מדויק ורציף לאורך כל שנותיו בגן ובמעון.
הגיל הרך הינו תקופת חיים קריטית להתפתחות ילדים. סביבה מיטיבה ודמויות מיטיבות קבועות לאורך זמן תורמות להתפתחות הרגשית, חברתית ופיזית של פעוטות. תחושת ביטחון בדמויות המטפלות הינו תנאי להתפתחות מיטבית.
"סיפורו של הילד" מאוגד במקום אחד. הצוותים החינוכיים השונים לאורך השנים מקבלים תמונה מתמדת על התפתחותו של הילד, החוזקות שלו והדברים שזקוק בהם לתמיכה ועזרה.
השבוע הגיעו הצוותים המקצועיים של אגף החינוך, בראשותם של מנהל האגף, גיל חדש, ומנהלת החינוך הקדם-יסודי, דפי גדליהו, החברה הכלכלית ומינהלת הסכם הגג לסייר במתחם ולראות לראשונה מקרוב את פרי עמלם. הצוותים התלוו להנהגת העיר שהתרשמה מאוד מהתוצר הסופי בו השקיעו משאבים ותקציבים רבים מתוך חשיבה עמוקה לטובת ילדי שדרות.
מרחבי למידה רב-גילאיים ללמידה רב-גילאית תרומה משמעותית להתפתחות הקוגניטיבית של ילדים, לפיתוח המיומנויות הבין אישיות והחברתיות שלהם. פעילויות משותפות במרחבי פעילות משותפים אשר מזמנים מפגש רב גילאי משמעותי ומפתח מבחינה קוגניטיבית, חברתית ורגשית.
הילדים נחשפים למרחבי פעילות של תנועה, תיאטרון ומרחבי קיימות עירונית. בנוסף ישנו מרחב חוץ משותף בין שני מתחמי הבניין אשר כולל פינה מוזיקלית, פינות ישיבה מעץ, גינת טבע ועוד. כמו כן, ישנם מרחבי פנים משותפים הכוללים מרחב תנועה וג'ימבורי במעון, מתחם תיאטרון, מתחם תנועה, מתחם קיימות וחקר, מתחם יצירה תמידי, מתחם קפה ומאפה- סופר מרקט ומתחם חדר שלווה ורוגע. במרחב המתחם ישנם 3 שדרות מרכזיות מלבד חצר הגן הצמודה לכל כיתת גן או מעון.
באגף החינוך מסבירים: "חינוך רב גילאי מייצר מערכת יחסים טבעית ואמיתית בין הילדים. כאשר ילד נמצא במתחם רב גילאי לאורך השנים הוא חווה שלבים טבעיים, הקיימים גם במשפחה ובעצם בכל מסגרת אחרת – מלהיות הקטן, זה שנתמך ונעזר, ועד להיות הגדול, הבוגר, זה שתומך ומפתח. יישר כוח להנהגת העיר על דחיפה בלתי פוסקת והתחדשות מתמדת בכל תחומי החינוך בשדרות. תודה גדולה לדפי גדליהו על הובלת תחום החינוך בגיל הרך בצורה יוצאת מן הכלל לטובת ילדי שדרות היקרים".